Re: [postfix-es] Parámetros de configuración para cada instancia

Abel Molina bvefix en minbas.cu
Sab Oct 11 20:47:29 CEST 2003

Estoy de acuerdo contigo. Quizás se más fácil separar los postfix pero hay otros aspectos que no he planteado que si me harían muy difícil separarlos.

Este mensaje lo envié a otra lista esperando obtener respuesta pero nadie responde, está en inglés, espero todos entiendan, sino me dicen y lo paso de vuelta a espanol.

La pregunta concreta está al final y es exactamente que necesito saber cuales y cuales no son los parámetros que puedo pasarle a las instancias paralelas de postfix en master.cf.

Supose you have a sever with to NICs. You make default configuration in main.cf with inet_interfaces=127.0.0.1.
NIC eth0 is for network 0
NIC eth1 is for network 1

I need to apply differents antispam UCE rules for those networks. So, I put this on master.cf:

<ip_eth0>:25 inet n  -       n     -       -  smtpd
    -o smtpd_client_restrictions=eth0-smtpd_client_restrictions
    -o smtpd_helo_restrictions=eth0-smtpd_helo_restrictions
    -o smtpd_sender_restrictions=eth0-smtpd_sender_restrictions
    -o smtpd_recipient_restrictions=eth0-smtpd_recipient_restrictions

<ip_eth1>:25 inet n  -       n     -       -  smtpd
    -o smtpd_client_restrictions=eth1-smtpd_client_restrictions
    -o smtpd_helo_restrictions=eth1-smtpd_helo_restrictions
    -o smtpd_sender_restrictions=eth1-smtpd_sender_restrictions
    -o smtpd_recipient_restrictions=eth1-smtpd_recipient_restrictions

Now in main.cf I put this:

smtpd_restriction_classes =
[...]

then I set up rules for each class in main.cf

This way (CONFIRMED IT WORKS) I can apply differents antispam UCE rules for each network. I can even put differents smtpd_banner and other things.

As you see, the three instances (eth1, eth2 & localhost) use the same postfix config directory and spool.

Now I insist in my original problem:

I'm almost completely sure I once made it but now it doesn't want to work. I need to add this equivalent lines to master.cf for each ethernet X instances:
-o transport_maps=hash:/etc/postfix/ethX-transport_maps
-o content_filter=ethX-smtp-amavis:[antivirusX_ip]:10024
-o relay_domains=hash:/etc/postfix/ethX-relay_domains
-o relocated_maps=hash:/etc/postfix/ethX-relocated_maps
-o message_size_limit=<sizeX>
-o alias_maps=hash:/etc/postfix/ethX-alias_maps

Then in main.cf I put
alias_database=	hash:/etc/postfix/eth0-alias_maps, hash:/etc/postfix/eth1-alias_maps

Ok, now I think you can understand me  better.

Tell me pls, what's the limitation when passing those parameters to each instances. For example, I suppose it could be a problem if I assign differents queue_directory to each instance.

Ok, that's my problem, I don't know which parameters I can pass to individual instances and which not.

Thanks a lot.
I'll wait.